DigiMedia 2013 letos poprvé o rozhlasu

Digitální rozhlas: Kdy si půjdeme pro nová rádia?

Třetí panel letošního 8.ročníku konference DigiMedia 2013 je poprvé věnován i digitalizaci rozhlasu, která právě začíná. Začne stylově: přednáškou zakladatele první digitální rozhlasové stanice na světě, kterého do Prahy pozval Český rozhlas. O svých plánech promluví provozovatelé rádií, majitelé vysílacích sítí a zástupci státu. Pozváni jsou i reprezentanti velkých prodejen s elektronikou.

Hlavním řečníkem rozhlasového bloku bude Jørn Jensen, prezident organizace WorldDMB Forum, která sdružuje více než 80 subjektů z celého světa a zabývá se podporou digitálního rozhlasu. Sám Jørn Jensen založil v roce 1995 vůbec první digitální rozhlasovou stanici na světě: nonstop vysílání vážné hudby NRK Klassisk.

Po vystoupení zahraničního hosta následuje panelová diskuse. Své dosavadní zkušenosti i budoucí plány představí všichni tři provozovatelé digitálních sítí: Roman Kropáček (RTI CZ), Marcel Procházka (České Radiokomunikace) a Tomáš Řapek (TELEKO).

Pavla Balíčka z Českého rozhlasu se moderátor Filip Rožánek zeptá na záměry veřejnoprávního média. Diskuse se zúčastní také Svatopluk Janík, jehož SeeJay Radio se stalo držitelem vůbec první digitální rozhlasové licence u nás, a který připravuje druhou stanici. Zjistíme postoje celoplošných rádií ze skupiny Lagardère, za kterou se diskuse zúčastní Miroslav Šimánek. A nebude nakonec černým koněm digitalizace křesťanské Radio Proglas, které pilně využívá všechny formy digitálního šíření? Třeba se to dozvíme od jeho ředitele Martina Holíka.

Jednou z výhod digitalizace je rozšíření nabídky pro běžného posluchače. Kolik stanic ještě český trh unese? Je digitální rozhlas ta pravá cesta ke komunitním médiím? Probereme to s předsedkyní Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Kateřinou Kalistovou.

V západní Evropě si můžete digitální rádio koupit v každé prodejně s elektronikou. V některých zemích dokonce s českými návody. Proč se u nás prodávají digitální rádia jen na internetu a ne v supermarketech? Kdy si pro ně půjdeme do obchodu, na to se zeptáme zástupců prodejců elektroniky.

Partneři AČRA MK
Rada pro reklamu Anopress IT
Nadpis modrý česky

ASOCIACE ČESKÝCH REKLAMNÍCH AGENTUR

Nadpis šedý česky

A MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE

ikony top

emailfacebookyoutube